moi

moi
pronom personnel accentué de la 1er personne du singulier
mig

Coucou,

Jag heter Hanna





och får visst skrivkramp när jag ska beskriva mig själv.

Jag är tjugofyra år, pluggar ibland till civilingenjör och så är jag vansinnigt förälskad i Frankrike. Just nu är jag så kallad arbetande gäst på magnifika Le Flamant Rouge i Peyriac-de-Mer, Aude, Languedoc, France samtidigt som jag försöker plugga lite matte på distans.

Mina intressen är killar, kompisar och nagellack. Jag gillar vin, Frankrike och goda ostar. Jag tycker att frukt och bär är vackra men att hundar är lite onödiga. Det är kul att festa, men ibland är det faktiskt roligare att arrangera saker. Fysik och när katter väljer att lägga sig på ens mage är det coolaste som finns. Jag älskar att sortera saker och när det är ordning i lådor och skåp. Jag är lite knäpp, men det är oftast bra tror jag!

Det var nog allt så länge, men om ni vill får ni följa mig så ska jag lära er franska, ord för ord (men allra mest kommer det nog handla om mitt liv).

Bisous !

En français
Ça, c'est moi. C'est ça que j'aime. C'est ça que je suis. Ici, je vous apprendrai le français, mot par mot.






1 kommentar:

Malin sa...

Ohlala Hanna!

J'aime tout ca que tu es. Et quand je lis ton blog, France me manque beaucoup!