La brocante

brocante
nom féminin
loppmarknad

På den sydfranska landsbygden finns det många möjligheter att fynda. Vin såklart, men även prylar, saker och grejer.

Suss, Rebecca och Maria spanar in utbudet i Leucate





























För ett par veckor sen var vi på en bakluckeloppis på en parkering vid Leucate Plage. Jag hittade fyra vinglas, som är perfekta att dricka Rivesaltes Ambré ur (har givetvis testats), och en liten ask att lägga kärleksbrev (den ligger sorgligt nog oanvänd på mitt nattduksbord, var är mina beundrare??).

Om man har köpt något i Leucate, räknas det som strandfynd då?





























Igår var vi på Emmaüs utanför Narbonne och rotade i lådor och granskade vaser, glas och skålar. Maria hittade ungsformar till kvällens auberginegratäng med chèvre, Rebecca hittade Den Perfekta Tekoppen och jag köpte två glas som matchade mina vinglas (när jag har lärt mig att dricka whisky kan jag använda dem till det kanske).

Glas för 10 cent styck
Skräp eller fynd?

På söndag är det loppis i Le Somail, kanske blir det något fynd där också...

Inga kommentarer: