Appartement

appartement
nom masculin
lägenhet


Igår tog Maria med oss till sin fantastiska lägenhet i Illes.

Illes är en stor by/liten stad som ligger på vägen mot Pyreneerna, ni kan nog förstå vilka vackra omgivningar det är runtomkring denna plats. Smashing! Just denna dag spöregnade det men vi va goa och glada ändå! När jag kom in i Marias lägenhet höll jag på att svimma! Det var nog den finaste lägenhet jag har sett, som en fransk, bohemisk dröm.
Jag hade nog ögon stora som tallrikar när jag gick runt och kikade på allt.




Vi satte oss på en utav balkongerna (tror att det fanns fyra) och tittade på regnet. Jag
måste skaffa mig en bättre kamera! Aaaah vill så gärna att alla ska fatta hur fint det va.



En utav många, tjusiga installationer i Marias hem. 



Hanna och Anna




Maria fyndade en fabulous spegel på en loppis vi besökte häromdagen. Den passade givetvis perfekt
ovanför den öppna spisen, så nu hänger den fina rostavlan på en annan plats. 


Grön är ju en utav mina favoritfärger och det vackra golvet i lägenheten hade en utsökt, grön nyans.
Jag ville ta med golvet hem men det skulle nog inte Ryanair gilla så jag nöjde mig med ett foto.


 Asså spana in det där flamingobordet! Hur fint är inte det på en skala?  


Kökskaklet och rosbrickan var en perfect match!


La Vie en Rose

Inga kommentarer: